sobota, 14 lipca 2012

,, Niezgodna " Veronica Roth


Tym razem postanowiłam przedstawić wam książkę, która została polecona mi przez moją przyjaciółkę. Ostatnio jak już pewnie zorientowaliście się po wpisie na blogu, przeczytałam całą serię ,, Igrzyska śmierci", a ta powieść miała być do niej bardzo podobna, jak napisano na okładce. Czy była? Ten temat poruszę w recenzji. Tak więc zapraszam do przeczytania mojej najnowszej recenzji i pozostawienia po sobie komentarzy.

Trochę o książce. .( czyli wszystko co można znaleźć na końcu książki)
Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...
Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.
 Ale Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.
Trochę o autorce. (czyli wszystko co można znaleźć na ostatniej stronie )
Roth Veronica niezbyt znana autorka, której książka ,, Niezgoda " stała się wielkim hitem.
Moja recenzja.
Moim zdaniem ,, Niezgoda" jest bardzo dobrą książką, pomysłowa, fascynująca, nie nudzi czytelnika i wciąga go w historie głównych bohaterów. Zawiera ciekawe dialogi i dokładne opisy uczyć bohaterów, co jest jej dużym atutem. Na pewno jednak nie jest podobna do ,, Igrzysk śmierci", ma odzielną historię, a poza tym moim zdaniem każda autorka inaczej opisuje historię, którą chcę przedstawić w swojej książce, więc ta napewno nie jest kopią innej książki. Jest to autentyczna opowieść o wadze własnych wyborów i decyzji, rodzinie, miłości, przyjaźni..... To wszystko można znaleźć w tej jednej książce. Autorka w interesujący sposób przedstawiła frakcje i ich zadania i cechy, których liczne opisy możemy znaleźć na stronnicach tej wspaniałęj powieści. Moja przyjaciółka po przeczytaniu przeze mnie ,, Nizgody " zapytała, która książka bardziej mi się podobała. Jeśli mam być szczera odpowiedziałam wtedy, że ,, Igrzyska śmierci" . Tak naprawdę obie są bardzo dobre, lecz wydałam taki werdykt ze względu na to, że igrzyska sątrylogią, a Veronice Roth napisała do tej pory tylko jedną część niezgody. Słyszałam jednak, że mają powstać kolejne części, więc może wynik się wyrówna? Tak czy siak, ,, Niezgoda " to książka , którą serdecznie wam polecam. A tych, którzy już ją czytali proszę o podzielenie się swoimi wrażeniami w komentarzu lub wysłaniu do mnie emaila.
Ocena książki: 4.6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz