czwartek, 2 sierpnia 2012

,, Przed świtem" Stephenie Meyer

       Moja przyjaciółka Ola, przyniosła mi nową paczkę pełną książek, a w niej... Tam da da dam! ,, Przed świtem"! W końcu będę mogła poznać zakończenie, tej niezwykłej, miłosnej opowieści. Nie czekajcie! Czytajcie poniżej moją najnowszą recenzje!

 Czwarty i ostatni zarazem tom powieści, która wyszła spod pióra wybitnej pisarki - Stephenie Meyer z cyklu ,, Zmierzch" nosi tytuł ,, Przed świtem". Tak jak inne części możemy znaleźć ją w księgarniach dzięki Wydawnictwu Dolnośląskiemu.

Trochę o książce:

     Odbywa się bajeczny ślub Belli i Edwarda. Po wspaniałej ceremonii ślubnej młode małżeństwo postanawia spędzić miesiąc miodowy na Wyspie Esme. Niestety wydarzenia mające miejsce na wyspie znów zakłócają szczęście zakochanych. Bella zachodzi w ciążę, która jest dla niej ogromnym zagrożeniem życia, a wyczerpany sytuacją Edward wpada w obłęd na wzór szaleństwa ( okazuje się, że wampiry też mogą zwariować:)). Czy dziewczynie uda się urodzić dziecko? Czy Bella i Edward w końcu będą szczęśliwi?  I czy dziewiętnastolatce uda się spełnić swoje marzenie o nieśmiertelności?

Trochę o autorce:

Stephenie Meyer ukończyła wydział literatury angielskiej na Brigham Young Univesity.  Mieszka w Arizonie wraz z mężem i trzema synami. W 2005 r. po ukazaniu się Zmierzchu, księgarze amerykańscy na łamach czasopisma ,, Publishers Weekly" obwołali ją ,, najbardziej obiecującą początkującą pisarką roku". Dziś wszystkie cztery książki z cyklu o Belli i Edwardzie królują na listach bestsellerów i stały się światowym fenomenem, podobną popularnością cieszy się niezwiązana z cyklem powieść ,,Intruz".
Moja recenzja:

    Ostatnia część ,, Zmierzchu" moim zdaniem okazała się najlepsza. Autorka bardziej niż zwykle skupiła się na opisach miejsc i wydarzeń, co bardzo ubarwiło akcję powieści. Dużym atutem książki jest także pomysł podzielenia jej na trzy części: dwie pisane z punktu widzenia Belli i jedna z punktu widzenia Jacoba. Dzięki temu mogliśmy spojrzeć na całą tą historię z innego punktu widzenia. Spodobał mi się spis wampirzych bohaterów książki, umieszczony na ostatniej stronie, który bardzo ułatwił mi zapamiętanie imion każdego z nich. Szkoda, że zabrakło go w trzech poprzednich częściach, ale cóż. Zaletą powieści jest też dobrana kolorystycznie oprawa graficzna - czerń + biel + czerwień, do powieści o wampirach = fantastyczna i ciekawa książka! Jednym słowem ,, Przed świtem" przeszło moje najśmielsze oczekiwania!

Książkę polecam każdemu z Was, szczególnie tym, które lubią powieści o wampirach.

                                                                                                                                  Miłego czytania:)

Co do ekranizacji, mam dla Was smutną wiadomość. Ukazała się dopiero pierwsza część ,, Przed świtem'', a na kolejną będziemy musiały jeszcze trochę poczekać:(

  Kolejna recenzja, przeczytanej przeze mnie książki już za tydzień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz